ابتدا به معرفی کوتاهی از وبسایت معتبر Crunchbase  میپردازیم. در ادامه میتوانید از پروفایل مجموعه پولاد راک سازه در این وبسایت دیدن فرمایید:

Crunchbase در ابتدا در سال 2007 توسط مایکل آرینگتون به عنوان یک پایگاه داده خارجی برای ردیابی داده های استارت آپ های ارائه شده در مقالات در وب سایت TechCrunch تاسیس شد.

در سپتامبر 2010، AOL TechCrunch و Crunchbase را به عنوان یکی از شرکت های نمونه کار TechCrunch خریداری کرد.

در نوامبر 2013، AOL با استارت‌آپ Pro Populi بر سر استفاده شرکت از کل مجموعه داده‌های Crunchbase در برنامه‌هایی که Pro Populi با وجود توزیع داده‌ها تحت مجوز Creative Commons CC-BY توسعه داده بود، وارد اختلاف شد. Pro Populi توسط بنیاد Electronic Frontier نمایندگی شد. AOL در نهایت پذیرفت که Pro Populi می‌تواند به استفاده از مجموعه داده‌ها ادامه دهد، اما مجوز CC BY-NC را برای بازبینی‌های آینده پذیرفت. از آگوست 2019، یک عکس فوری از مجموعه داده 2013 همچنان برای دانلود تحت مجوز CC-BY در وب سایت Crunchbase موجود است.

در سال 2014، Crunchbase انکوباتورها، شرکای سرمایه گذاری خطرپذیر و یک ویژگی تابلوی امتیازات را به پایگاه داده راه اندازی اضافه کرد.

در سال 2015، Crunchbase از AOL/Verizon/TechCrunch جدا شد و خصوصی شد. در سپتامبر 2015، همراه با اسپین‌آوت، کرانچ‌بیس افزایش 6.5 میلیون دلاری بودجه را اعلام کرد و پس از آن در نوامبر 2 میلیون دلار افزایش یافت. در سال 2016، این شرکت تلاش کرد تا با اصلاح نام خود (که در حال حاضر “B” در “Base” به صورت یک حرف کوچک ارائه می شود) جدایی از TechCrunch را نشان دهد و اولین محصول خود، پایگاه داده پولی Crunchbase Pro را عرضه کرد.  در آوریل 2017، Crunchbase مبلغ 18 میلیون دلار سری B از صندوق Mayfield را اعلام کرد. در همان زمان، Crunchbase دو محصول جدید را راه اندازی کرد – Crunchbase Enterprise و Crunchbase for Applications.

در سال 2018، Crunchbase “بازار Crunchbase” را راه اندازی کرد. در اکتبر 2019، Crunchbase یک سری C 30 میلیون دلاری به رهبری Omers Ventures را معرفی کرد.

جهت مشاهده پروفایل شرکت پولاد راک سازه در وبسایت معتبر Crunchbase که به معرفی استارتاپ های برتر جهان معروف است، با لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://www.crunchbase.com/organization/polad-rak-saze